Sunday, April 24, 2005

Salam Maulidur Rasul

Assalamualaikum wrt wbr..

Salam Maulidur Rasul kepada sahabat-sahabiah sekalian. Semoga dengan hari yang mulia itu, mampu membangkitkan inspirasi dalam diri untuk terus menjadi pejuang agama.

Alhamdulillah, hampir 23 tahun aku hidup, baru ini ku dapat rasakan kehadiran cinta. Hampir 23 tahun aku mengatakan aku beriman kepada baginda, tanpa dapat kurasakan walau sedikit cinta, walaupun selalu ku paksa diri, tapi amat payah sekali perasaan itu hadir, dan aku bersyukur, kali ni akan dapat merasakan perasaan halus itu hadir, halus sehalusnya, mengerah airmata bersama alunan selawat kepada baginda, Allahuakbar.

Hari ulangtahun kelahiran baginda, jua adalah hari kesibukanku. Bermula waktu malam sebelumnya, menguruskan hampir 800 fail, fuh, letih gak oi, takpe orang depan, takdok masalah, minggu orientasi katakan, ragging la sikit..hehe..cuma tertanya-tanya, nape last minute eh? ingatkan nak letak biar orang ambik sendiri jer, rerupanya kena isi jugak..huhu..

Tapi ok la jugak, boleh rasa pengalaman tidur kat Perdana Resort, nak kata best, biasa jer kot, chalet takde la besar sangat, enough for couple i think, nak honeymoon boleh la kot, huhu. Awal pagi tu plan nak tengok sunset, tapi tak kuar da, mcm nak hujan gitu, huhu, nak terjun kolam mandi masih berubat lagi, terserempak ngan ust hafiz, ajak naik kuda abang dia, heh, susah jugak nak imbang badan memulanya, lenguh abis urat badan aku melawan graviti..huhu..tapi lepas tu terjun gak kolam, adeihh,,letih gilo la lepas tu, dah lama gila tak bersenam, baru 2 round berenang dah penat gila, air pun masih suam lagi, faktor faktor itu terus menyebabkan aku keluar dari kolam renang itu...huhu..

Lepas itu kena angkat fail-fail ke dewan, adeih, mmg terasa betul kesan berenang tadi, out of energy terus..huhu..tapi KOSASS pantang mengalah, langkah mesti diteruskan, akhirnya kerja itu berjaya diselesaikan dengan jayanya.

Kedatangan peserta amat membanggakan, penuh dewan. Pembentang kertas kerja pertama daripada sebuah IPTA. Dalam hatiku memuji keberaniannya. Terpikat dengan ayatnya:

" Demi Islam, apa saja patut dilakukan tanpa ragu-ragu, kenapa takut utk buat kerja Islam? Saya bila saya nak keluar utk gerakerja mcm ni, masa nak memulakan perjalanan, saya akan baca "Rabbana 'Alaika Tawakkalna Wailka Anabna Wailakal Masir", serah lah kat Allah apa Dia nak buat kat kita, dah kita ni milik Dia, nape nak takut?"

Allahuakbar.

Petang tu Tok Guru datang sebagai merasmikan penutup, sedikit kata-kata Tok Guru:

"Saya hari ni ada 3 program, ni program last, letih ni, doktor nasihat kalau letih jangan lawan, ingat tadi memang nak berehat dah, tapi hari hari Maulidur Rasul, terkenangkan perjuangan baginda, letih saya ni apa sangat la dibandingkan dengan apa yg dihadapi oleh baginda, jadi, saya pun gagahi diri saya datang ke program ni"

Allahuakbar.

|